Skip to main content

Motocykle elektryczne zaczynają pojawiać się na rynku, co w świetle rosnącej popularności samochodów elektrycznych, nie powinno być dla konsumentów zaskoczeniem. Jednak to, co może zaskoczyć, to motocykl elektryczny bez kierownicy. Japońska firma Yamaha przedstawiła właśnie koncepcję takiego pojazdu.

Motoroid 2, jak nazwano projekt, jest motocyklem samobalansującym, gdzie kierownica została zastąpiona przez dwa sztywne uchwyty, które służą głównie temu, aby się czegoś trzymać i nie spaść.

Specjaliści z Electrek spekulują, że Motoroid 2 ma być nie tylko samobalansujący, ale potencjalnie także bez jeźdźca, co oznaczałoby, że mógłby poruszać się samodzielnie bez ludzkiej interwencji — być może do dostarczania paczek lub przyjeżdżania na wezwanie z daleka, podobnie jak koń Gandalfa.

Niestety dla wszystkich klientów, którzy liczyli na możliwość nabycia jednego z tych dziwnych, science-fiction’owych urządzeń, „Yamaha prawdopodobnie nie zamierza produkować motocykla elektrycznego w tym stylu”, pisze Electrek, ale „ciekawe, że firma dostrzega na tyle dużą wartość w tej idei, że opracowała drugą koncepcję, a nawet stworzyła działający prototyp, który ma zostać zaprezentowany w przyszłym miesiącu na Targach Mobilności Japonii 2023”.

Biorąc pod uwagę mniej niż entuzjastyczne wczesne recenzje konkurencyjnego motocykla elektrycznego firmy Kawasaki — który trafi na rynek — gdy niedawno ujawniono jego specyfikacje, więcej innowacji, rozwoju i futurystycznych koncepcji w dziedzinie motocykli elektrycznych byłoby mile widziane.

Yamaha oferuje kilka opcji skuterów elektrycznych (kompletne ze standardowymi kierownicami i układem kierowniczym).

Podczas gdy niektórzy komentatorzy Electrek byli zdezorientowani co do sensu motocykla bez jeźdźca, inni spekulowali.

„To projekt badawczy w dziedzinie technologii,” napisał jeden z komentatorów. „Jeśli coś podobnego do tej koncepcji zostanie wypuszczone na sprzedaż, będzie to interesująca osobliwość dla bogatych ludzi, którzy kupują to dla zabawy. Poza tym jest to po prostu eksperyment z nowymi technologiami i koncepcjami inżynieryjnymi, z których niektóre mogą znaleźć zastosowanie w motocyklach wyścigowych lub produkcyjnych.”

Źródło: Yahoo News